Κρουαζιέρα “Ώρα Μηδέν”

Αποκαλυπτικές οι δηλώσεις του Αντιπροέδρου της Carnival για την Ευρώπη

Ο κλάδος της κρουαζιέρας ανθεί παγκοσμίως και ειδικά στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου όμως στην Ελλάδα υπάρχει πλήρης αδυναμία ανάπτυξης στον κρίσιμο αυτόν τομέα του Τουρισμού.

“Βρέχει λεφτά κι εμείς κρατάμε ομπρέλα”, σημείωσε σκωπτικά ο Michel Nestour, αντιπρόεδρος για την Ευρώπη της Carnival, του μεγαλύτερου ομίλου κρουαζιέρας, παγκοσμίως, αμερικανικών συμφερόντων.

Όπως ανέφερε ο Nestour κατά τη διάρκεια του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum που διεξήχθη την περασμένη εβδομάδα στο Καστρί, η περίπτωση της Ελλάδας έχει εξελιχθεί σε case study στα διεθνή fora και πρόσθεσε: «Τα τελευταία 10 χρόνια η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να κεφαλαιοποιήσει τη δύναμη που έχει στην κρουαζιέρα».

Ο αντιπρόεδρος της Carnival για την Ευρώπη τόνισε ότι όλοι διερωτώνται πως οι ελληνικές κυβερνήσεις αφήνουν ανεκμετάλλευτη μία τόσο σημαντική πηγή πλούτου για τη χώρα. Θυμίζει το ρητό «βρέχει λεφτά και μείς κρατάμε ομπρέλα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Nestour.

Παράλληλα όπως ανέφεραν, οι εκπρόσωποι των τριών μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, MSC Cruises «η γεωπολιτική αστάθεια, ο περιορισμένος αριθμός λιμανιών τα οποία μπορούν να δεχθούν κρουαζιερόπλοια, η σοβαρή έλλειψη λεωφορείων και ξεναγών στους προορισμούς κρουαζιέρας κατά τις περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης και, τέλος, οι σημερινές υποδομές που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στον αυξανόμενο αριθμό επιβατών κρουαζιέρας, είναι οι κυρίαρχες προκλήσεις που βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο».

Θα πρέπει να τονιστεί ότι στο Forum έδωσαν το παρών 200 εκπρόσωποι από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων, ηγετικά στελέχη από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises καθώς και εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Το σκεπτικό των «μεγάλων» για την κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο ήταν «ναι μεν …αλλά». Υπάρχουν προοπτικές αλλά και σημαντικές δυσκολίες που εμποδίζουν την άνθιση της συγκεκριμένης αγοράς.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.

Ο Airam Diaz Pastor, Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων MedCruise, υποστήριξε πως η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019.

«Η περιοχή διανύει μια «χρυσή» περίοδο ανάπτυξης και η προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό» είπε ο Pastor.

Ενώ στο ίδιο κλίμα όσον αφορά τις προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου ως προορισμού φαίνεται να κινείται και η MSC, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15,07% και με σχέδια για αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 25%.

Ο Charles Darr, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακής Πολιτικής και Κυβερνητικών Σχέσεων του Ομίλου MSC δήλωσε σχετικά: «Μας αρέσει πραγματικά αυτή η περιοχή, ωστόσο έχουμε επίγνωση και ορισμένων γεωπολιτικών προκλήσεων που εξακολουθούν να μας κρατούν μακριά από την τουρκική αγορά –τουλάχιστον για τώρα».

Και συμπλήρωσε με νόημα: «Η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, με τη γεωπολιτική αστάθεια στη Βόρεια Αφρική και σε άλλες περιοχές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν είμαστε ακόμη πεπεισμένοι ότι θα ήταν υπεύθυνο εκ μέρους μας να μεταφέρουμε τους επιβάτες μας σε αυτήν την περιοχή. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών, η οποία έχει υποστεί πλήγμα λόγω των γεγονότων στην περιοχή.»

Αξίζει να σημειωθεί πως δυναμικό «παρών» στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum 2019 έδωσε και η Celestyal Cruises. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κρις Θεοφιλίδης, επεσήμανε ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στην Ανατολική Μεσόγειο, διατηρώντας το 70% του home porting στην Ελλάδα, το οποίο υλοποιείται με τα δύο μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα προσέγγισης ορισμένων από τα πιο δυσπρόσιτα από άλλα κρουαζιερόπλοια και εντυπωσιακά νησιά του Αιγαίο.

Ο κ. Θεοφιλίδης επισήμανε πως μόνο την προηγούμενη χρονιά, περισσότεροι από 100 χιλιάδες επιβάτες από 140 διαφορετικές χώρες πραγματοποίησαν μια κρουαζιέρα στο Αιγαίο με την Celestyal Cruises, καταγράφοντας 663 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.

Συνολικά, από το 2014 μέχρι το 2018, η εταιρεία έχει συμβάλει στην εθνική οικονομία με περισσότερα από 103 εκ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη συμβολή, προσθέτοντας νέους προορισμούς στα δρομολόγια της, όπως την Πάτρα, το Βόλο και την Κέρκυρα, αλλά κάνοντας «άνοιγμα» και προς το Ιόνιο και την Αδριατική το 2020.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.