Ελευθερία Ρήγου: «Ο ρόλος μου στο “Χαμάμ Γυναικών”, είναι ένας κόντρα ρόλος που έπρεπε να αναμετρηθώ μαζί του»

Ελευθερία Ρήγου: «Ο ρόλος μου στο “Χαμάμ Γυναικών”, είναι ένας κόντρα ρόλος που έπρεπε να αναμετρηθώ μαζί του»

Της τηλεφωνώ και της ζητώ να μου δώσει μια συνέντευξη. Η γλυκιά χροιά της φωνής της αλλά και η ευγένεια με την οποία απαντάει στην πρότασή μου κλέβουν τις εντυπώσεις μου αλλά και τον σεβασμό μου από την πρώτη στιγμή.

Συνέντευξη στην Κατερίνα Φραγκουλάκη

Η Ελευθερία Ρήγου, η ηθοποιός που με το ταλέντο της έχει χαρίσει μοναδικές τόσο τηλεοπτικές όσο και θεατρικές στιγμές στο κοινό της μου «χαρίζει» μια κουβέντα από εκείνες που δύσκολα ξεχνάει ο ανθρώπινος νους.

Τη συναντώ στο φουαγιέ του θεάτρου «Ακάδημος».
Απλή, χαμογελαστή και συνάμα τόσο ταλαντούχα, μου μιλάει για τον ρόλο της στο «Χαμάμ Γυναικών», για την απόφασή της να ασχοληθεί με την τέχνη της υποκριτικής αλλά και για τα πράγματα που την κουράζουν.
Σε μια συνέντευξη από καρδιάς, η Ελευθερία Ρήγου μιλάει στην εφημερίδα μας.

«Χαμάμ Γυναικών»- Μιλήστε μου για τον ρόλο σας κα. Ρήγου

Βρισκόμαστε στο θέατρο «Ακάδημος» και στην παράσταση «Χαμάμ Γυναικών» που σκηνοθετεί η κα. Βάσια Παναγοπούλου.
Το «Χαμάμ Γυναικών» της Νελ Νταν είναι ένα κοινωνικό έργο, που διαπραγματεύεται τις ζωές και τις ιστορίες έξι γυναικών, οι οποίες συναντιόνται σε ένα Χαμάμ και μιλάνε για την καθημερινότητά τους, για όλα αυτά που βιώνουν, που τις προβληματίζουν, για το παρελθόν τους, το παρόν τους και το μέλλον τους. Με λίγα λόγια- και αν μου επιτρέπετε τον όρο αυτό-, οι γυναίκες αυτές βγάζουν τα εσώψυχά τους.
Γιατί το έργο της Νελ Νταν, είναι ένα έργο που διαπραγματεύεται τα πιο σοβαρά θέματα της γυναικείας ατζέντας με τον πιο τρυφερό, σεβαστικό, και αληθινό ορθό λόγο με απόλυτο σεβασμό στη γυναικεία ψυχοσύνθεση και ψυχολογία.

Η Βάσια Παναγοπούλου σκηνοθετεί έναν θίασο που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς: Βίλμα Τσακίρη, Ελευθερία Ρήγου, Γιάννα Σταυράκη, Μυριέλλα Κουρεντή, Φιλίτσα Καλογεράκου,Τέτα Καμπουρέλη. Παραγωγή: Θεατροκίνημα.

Οι γυναίκες αυτές συναντώνται στο Χαμάμ και χωρίς να γνωρίζει καλά η μια την άλλη, «ανοίγουν» τις ψυχές τους και βγάζουν ότι πολυτιμότερο, ότι πιο ευαίσθητο και πιο τρυφερό υπάρχει -κατά τη γνώμη μου- στην γυναικεία ψυχολογία.

Η Τζόσυ, την οποίο εγώ ενσαρκώνω, είναι μια κοπέλα που προέρχεται από μια φτωχή οικογένεια, με παιδικά χρόνια μάλιστα αρκετά δύσκολα. Έχει παρατήσει το σχολείο και ψάχνει έναν άνθρωπο- έναν άνδρα- να την φροντίζει. Βέβαια αυτή η οπτική της ζωής δεν αντιπροσωπεύει τα σημερινά δεδομένα, αφού στην εποχή μας οι γυναίκες είμαστε πρωταγωνίστριες στις ζωές μας, «κουβαλώντας» στις πλάτες μας καλώς ή κακώς ποικίλους ρόλους, όλους τους ρόλους.

Η Τζόσυ έχει έναν άνδρα που σε -εισαγωγικά- την φροντίζει αφού όταν εκείνη δεν είναι καλά ψυχολογικά εκείνος δεν της συμπαραστέκεται, χρησιμοποιώντας μάλιστα εκφράσεις που δεν τη τιμούν ιδιαίτερα ως γυναίκα αλλά και ως προσωπικότητα. Όπως: «Πως είσαι έτσι, γιατί εγκατέλειψες τον εαυτό σου, γιατί ντύνεσαι έτσι»… και πολλά άλλα. Μια συμπεριφορά- δυστυχώς- που συναντάμε σε πολλά ζευγάρια.
Η ζωή της ηρωίδας που ενσαρκώνω είναι δύσκολη.

Μια γυναίκα καθόλου χειραφετημένη. Δεν εργάζεται. Με ένα γάμο αποτυχημένο και με μια δεύτερη σχέση ακόμα πιο αποτυχημένη. Και με ένα παιδί στο αναμορφωτήριο. Στην ουσία η γυναίκα αυτή δεν έχει οικογένεια αλλά συνεχίζει να πιστεύει στον άνθρωπο.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, πως όταν μιλάει για τον πρώτο της σύζυγος- ο οποίος τυγχάνει να έχει κλέψει και ένα κοσμηματοπωλείο- ο λόγος της είναι γλυκός και τρυφερός: «Περνούσαμε καλά μαζί» θα πει επί σκηνής και ας την χτυπούσε. Μια γυναίκα που ουσιαστικά έχει δεχθεί τα πάντα, ακόμα και τη χείριστη συμπεριφορά, για να έχει απλά μια συντροφιά.

 

Ουσιαστικά δεν είναι τίποτε άλλο από μια γυναίκα κουρασμένη από την ίδια τη ζωή. Ακόμα και όταν ο σύντροφός της την παρατάει, εκείνη βρίσκει δουλειές του ποδαριού. Φτάνει μέχρι και στο σημείο να δημιουργεί «περίεργες» σχέσεις με τους εργοδότες. Και με αυτό τον τρόπο να διατηρεί τη θέση της στον χώρο εργασίας. Έτσι άλλωστε έχει γαλουχηθεί.

Η αλλαγή φυσικά στη ζωή της έρχεται όταν συναντάει τις υπόλοιπες γυναίκες στο Χαμάμ που της λένε πως πρέπει να μάθει να σέβεται τον εαυτό της. Της δίνουν κουράγιο. Η Τζόσυ αποκτάει τεράστια ψυχική δύναμη. Και στέκεται για τα καλά στα πόδια της.

Η αλλαγή της τεράστια.
Όταν ο Δήμος μάλιστα παίρνει την απόφαση να κλείσει το Χαμαμ, εκείνη φθάνει μέχρι το Δημοτικό Συμβούλιο λέγοντας την άποψή της με τόλμη. Η ζωή της αποκτάει ουσία, αξία, νόημα. Ζει για ένα σκοπό. Να μην κλείσει το Χαμάμ και παλεύει για αυτό!

Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε τον ρόλο σας με 3 λέξεις, ποιες θα ήταν αυτές

Παρορμητική, ανασφαλής. Η Τζόσυ μοιάζει με σπίρτο που είναι έτοιμο να ανάψει.

Αλήθεια κα. Ρήγου,κατά τη διάρκεια της μελέτης του ρόλου εντοπίσατε κοινά στοιχεία της προσωπικότητας σας με εκείνα της ηρωίδας της οποίας και ενσαρκώνετε;

Η αλήθεια είναι ότι όταν επιλέγουμε έναν ρόλο, αυτό που μας ελκύει είναι τα στοιχεία που ως επί το πλείστων δεν μας χαρακτηρίζουν. Ως εκ τούτου, δεν έχω κοινά στοιχεία με την ηρωίδα. Όταν όμως διάβασα το κείμενο αμέσως ταυτίστηκα με την ψυχοσύνθεση της κι ένιωσα ότι μέσω των εκφραστικών μου μέσων και οπωσδήποτε βασιζόμενη όχι απαραίτητα σε δικά μου βιώματα αλλά την ίδια τη ζωή, να ζωντανέψω και το ρόλο επί σκηνής. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι ένας κόντρα ρόλος που έπρεπε να αναμετρηθώ. Κι αυτό είναι και το ζητούμενο για μένα στη δουλειά του ηθοποιού.

Ποιες οι αντιδράσεις του κοινού παρακολουθώντας την παράσταση

Το κοινό γίνεται συμμέτοχος σε όλο αυτό που διαδραματίζεται επί σκηνής και αντιδρά αναλόγως. Εξάλλου είναι ένα έργο που εμπεριέχει το δραματικό στοιχείο και το χιούμορ όπως και η ίδια η ζωή.

Έξι γυναίκες επί σκηνής- Τι πιστεύετε πως «συνδέει» αυτές τις γυναίκες και επιθυμούν την καθημερινή τους συνάντηση στο Χαμαμ;

Οι γυναίκες αυτές, είναι μόνες στη ζωή και αναζητούν διέξοδο στα αδιέξοδα της ζωής τους.
Πλάσματα πληγωμένα, φοβισμένα ενδεχομένως και από τις επιλογές που έχουν κάνει. Βρίσκουν θαλπωρή σ’ενα προστατευμένο περιβάλλον όπως ένα χαμάμ. Να εκφράσουν όλες τις ανησυχίες τους να ξεδιπλώσουν τον ψυχισμό τους. Τις ματαιώσεις τους από το στερεοτυπικό και το προσωπικό αντρικό πρότυπο της κάθε μιας.

Εσείς πιστεύετε στην γυναικεία φιλία;

Πιστεύω στην φιλία γενικότερα όταν δεν υφίσταται και το φαινόμενο της ανταγωνιστικότητας. Και ναι πιστεύω στην γυναικεία φιλία. Συμφωνώ απόλυτα με την έκφραση: «Δείξε μου τον φίλο σου, να σου πω ποιος είσαι».

Τι κρατάτε από το έργο της Νελ Νταν 

Πως δεν πρέπει να φοβόμαστε την αλλαγή. Πιστεύω και το έχω ως αρχή μου πως, ότι φοβόμαστε πρέπει να το κοιτάζουμε κατάματα. Στη ζωή ο καθένας από εμάς είναι μονάδα αλλά αποτελεί και το κρίκο μιας αλυσίδας. Μιας αλυσίδας που μας ενώνει και δημιουργεί το κοινωνικό σύνολο. Γιατί όταν οι άνθρωποι δημιουργούν ομάδες ή καλύτερα ανήκουν σε ομάδες είναι σε θέση όλοι μαζί να αντιμετωπίσουν την οποιαδήποτε δυσκολία.

Σε ποια ηλικία η Ελευθερία αποφασίζει να ασχοληθεί με τον χώρο της υποκριτικής;

Κατά τη διάρκεια των σχολικών μου χρόνων. Και κυρίως με την παρακίνηση κάποιων καθηγητών μου. Βέβαια συνέβαλε σε αυτη μου την απόφαση και η παρακίνηση του οικογενειακού μου περιβάλλοντος. Έδειχνα ότι είχα κλίση στην τέχνη. Και όχι σε κάποιο άλλον τομέα. Υπήρχαν άνθρωποι που πίστεψαν σε εμένα.

Υπάρχει κάτι που κουράζει την Ελευθερία;

Με προβληματίζει η πολιτική στον τομέα των ΜΜΕ, που τείνει να παγιωθεί και στο θεατρικό γίγνεσθαι πλέον, να προβάλλονται δηλαδή και να δίνονται ευκαιρίες στα ίδια πρόσωπα κάθε φορά. Αυτό όμως είναι μια γενικότερη αντιμετώπιση στον εργασιακό τομέα στην χώρα μας. Και εμείς υποτίθεται ότι είμαστε άνθρωποι της τέχνης και του πολιτισμού και πάμε κόντρα στο κατεστημένο.

Τι άλλο κάνετε αυτή την περίοδο

Συμμετέχω στην παράσταση: «Η σιωπή δεν είναι Χρυσός», κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο «Ακάδημος». Της οποίας το, κείμενο, την πρωτότυπη μουσική και τους στίχους υπογράφει ο Μαυρίκιος Μαυρικίου. Και τη σκηνοθεσία ο Μιχάλης Μητρούσης. Με τους εξαιρετικούς συναδέλφους: Πασχάλη Τσαρούχα,Παύλο Εμμανουηλίδη, Έλενα Δελακούρα, Νίκο Παρασκευόπουλο, Άκη Δήμα, Φίλιππο Τριπικέλη, Κωνσταντίνο Τσουμπάρη και Μαυρίκιο Μαυρικίου.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.