Μπορεί το νερό να βοηθήσει στην απώλεια βάρους;

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης MmedSc
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Μπορεί το νερό να βοηθήσει στην απώλεια βάρους; Διαρκώς νέα επιστημονικά δεδομένα έρχονται στην επιφάνεια που αποδεικνύουν τα οφέλη του νερού στην υγεία. Όσο κι αν δεν φαίνεται, το σώμα μας αποτελείται σχεδόν από 60% νερό. Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού σε καθημερινή βάση είναι κάτι που θα πρέπει να μας απασχολεί περισσότερο από κάθε άλλο αφού σαν την υγεία δεν υπάρχει τίποτα πολυτιμότερο.

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε μια επιστημονική μελέτη, σχετικά με το νερό, στο περιοδικό «Journal of Nurition & Dietetics” του British Dietetic Association. Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από >18.000 ενήλικες που συγκέντρωσαν από τη γνωστή μελέτη National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES).

Η έρευνα έδειξε ότι μια αύξηση στη κατανάλωση του νερού κατά μόλις 1% της συνολικής πρόσληψης υγρών του οργανισμού μπορεί να μειώσει τις συνολικές θερμίδες που προσλαμβάνουμε κατά περίπου 10kcal. Με απλά λόγια αν η συνολική καθημερινή πρόσληψη υγρών από διάφορες πηγές (νερό, χυμούς, τρόφιμα, αναψυκτικά, κ.α) είναι 2 λίτρα από τα οποία το 1lt (δηλαδή το 50%) είναι σκέτο νερό, τότε αν μέσα στη συνολική αυτή πρόσληψη υγρών, το νερό αυξηθεί κατά 500ml (όσο 2 ποτήρια) και φτάσει το 1,5lt (το 75% των υγρών), τότε μπορούμε να μειώσουμε τις συνολικές θερμίδες που παίρνουμε κατά περίπου 250Kcal/ημέρα. Δηλαδή το μήνα 7.500Kcal. Αυτό ισοδυναμεί με απώλεια περίπου 1κιλό λίπους/μήνα ή 12 κιλά/χρόνο χωρίς ιδιαίτερο κόπο και κάνοντας μόνο καλό στην υγεία μας.

Φυσικά και άλλες μελέτες χρειάζεται να γίνουν ώστε να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα αυτά. Ωστόσο έχουμε ισχυρές ενδείξεις ότι το νερό μπορεί να βοηθήσει σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους και βελτίωσης των διατροφικών συνηθειών.

Και αυτό διότι η κατανάλωση νερού σε κάνει να αποφεύγεις άλλα θερμιδογόνα αναψυκτικά και χυμούς για να ξεδιψάσεις. Ενώ παράλληλα σου δίνει κορεσμό λόγο του όγκου που καταλαμβάνει στο στομάχι. Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι βοηθά στη καλή και συχνή λειτουργία των νεφρών που απομακρύνουν άχρηστες ουσίες από τον οργανισμό.

Έχει λοιπόν μεγάλη σημασία η κατανάλωση νερού. Είναι το μόνο υγρό που δεν έχει θερμίδες και μπορεί να βοηθήσει και στη μείωση των συνολικών θερμίδων της διατροφής. Οι ανάγκες μας σε νερό εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες όπως ο σωματότυπος, η θερμοκρασία και η υγρασία του περιβάλλοντος καθώς και το επίπεδο φυσικής μας δραστηριότητας.

Αν σε πρώτη φάση στοχεύσουμε σε 8-10 ποτήρια νερό/ημέρα τότε είμαστε σε καλό δρόμο για ένα υγιή οργανισμό, ένα υγιές βάρος και ένα όμορφο σώμα.

Απολαύστε το σκέτο ή δώστε του γεύση χωρίς θερμίδες προσθέτοντας λίγο φρέσκο lime, παγάκια από λεμόνι ή πορτοκάλι, φρέσκο δυόσμο, μια σταγόνα μέντα κ.α.

Πηγή έρευνας:

An R. & McCaffrey J. (2016) Plain water consumption in relation to energy intake and diet quality among US adults, 2005 2012. J Hum, Nutr Diet.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.