Πώς θα χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης

Πώς θα χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης;

Πώς θα χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης απο τον

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης MmedSc

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Τώρα που γεννήσατε, διανύεται μια από τις πιο ευτυχισμένες περιόδους της ζωής σας. Η φροντίδα του παιδιού αποτελεί προτεραιότητα για σας, αλλά παράλληλα δε θέλετε να χαλάσετε τη σιλουέτα σας. Η εγκυμοσύνη προσέθεσε στο σώμα σας ορισμένα κιλά και τώρα είναι η στιγμή να ανακτήσετε το αρχικό σας βάρος.

Πώς θα χάσετε λοιπόν τα κιλά μετά την εγκυμοσύνη?

1. Σε περίπτωση που θηλάζετε:

Η περίοδος του θηλασμού δηλαδή περίπου τους 6 πρώτους μήνες έως 1 χρόνο, δεν είναι κατάλληλη για αυστηρές δίαιτες που πιθανό να μη καλύπτουν της ανάγκες της θηλάζουσας μητέρας σε θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, μια δίαιτα χαμηλή σε σελήνιο, ιώδιο και βιταμίνες του συμπλέγματος B, μπορεί να επηρεάσει ανάλογα τη σύσταση του μητρικού γάλακτος. Παρόλα αυτά, επειδή ο ανθρώπινος οργανισμός είναι φτιαγμένος με σοφία, τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά είναι ικανός να τα περεχεί στο νεογέννητο ανεξάρτητα με την ποιότητα διατροφής της μητέρας.

Ο θηλασμός από μόνος βοηθά τη γυναίκα να χάσει τα περιττά κιλά. Δείτε πώς:

Για να παραχθούν 100ml γάλα, η μητέρα ξοδεύει περίπου 85 θερμίδες. Τους πρώτους 6 μήνες η μέση ημερήσια παραγωγή μητρικού γάλατος είναι περίπου 750ml. Επομένως γίνεται κατανοητό ότι η θηλάζουσα μητέρα ξοδεύει περίπου 600 θερμίδες καθημερινά για την παραγωγή γάλατος και το θηλασμό. Δηλαδή περίπου 4200 θερμίδες/εβδομάδα ή 16.800 θερμίδες/μήνα. Αυτό με λίγα λόγια μεταφράζεται σε απώλεια 2,5 κιλών/μήνα, μόνο και μόνο με το θηλασμό, χωρίς να αλλάξει τίποτα στη διατροφή της μητέρας. Αναλογικά λοιπόν σε 6 μήνες η απώλεια βάρους θα είναι περίπου 10-15 κιλά, όσα κιλά δηλαδή φυσιολογικά θα έπρεπε να έχει πάρει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Δεν είναι πολύ απλό?

2 . Τι γίνεται όμως με της γυναίκες που δεν θηλάζουν? Η τι γίνεται στη πολύ συχνή περίπτωση που μια γυναίκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης πάρει πολύ περισσότερα κιλά από το φυσιολογικό?

Αυτό συμβαίνει διότι πολλές έγκυες πίστεψαν το μύθο που λέει «Τώρα που είμαι έγκυος θα πρέπει να τρώω για 2, άρα να τρώω το διπλάσιο». Αυτό είναι πολύ μεγάλο λάθος.

Οι ενεργειακές ανάγκες της εγκύου αυξάνονται κατά περίπου 300 θερμίδες την ημέρα μετά το 1ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Οι 300 αυτές θερμίδες μπορεί να μεταφράζονται σε 1 ποτήρι γάλα, 1 φρούτο και 1 φέτα ψωμί περισσότερο και δεν έχουν καμία σχέση με την υπερφαγία και τη βουλιμία που πιάνει ορισμένες εγκύους. Αλλά ότι έγινε έγινε.

Σημασία έχει ότι γεννήθηκε ένα υγιέστατο μωράκι. Τα παραπανίσια κιλά μπορούν να χαθούν και να έχετε και πάλι το σώμα που είχατε πριν την εγκυμοσύνη.

Τι θα πρέπει λοιπόν να κάνετε?

Εδώ θέλει λίγο υπομονή. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το περιττό βάρος δεν ήρθε στο σώμα σας σε μια μέρα ούτε σε 1 εβδομάδα, αλλά σε 9 ολόκληρους μήνες. Μην απαιτείτε λοιπόν να το χάσετε σε λίγες μέρες.

Μην εξαπατάστε με δίαιτες που υπόσχονται εύκολη και γρήγορη απώλεια βάρους.

Το μόνο που θα χάσετε είναι το χρόνο σας και την καλή σας ψυχολογία. Θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι ο πιο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους είναι τα 2 κιλά το μήνα, δηλαδή το μισό κιλό την εβδομάδα.

Αυτό θα το πετύχετε εύκολα με μια ισορροπημένη διατροφή (όχι δίαιτα) που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για το σώμα σας και παράλληλα δε θα σας δίνει πετρίτες θερμίδες.

Ακολουθήστε τις παρακάτω απλές συμβουλές και ανακτήστε σταδιακά και υγιεινά το βάρος σας.

  • Βάλτε το πρωινό γεύμα στη καθημερινότητά σας. Έρευνες δείχνουν ότι όσοι καταναλώνουν πρωινό, τείνουν να έχουν χαμηλότερο βάρος και να αποφεύγουν τα τσιμπολογήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Κρατήστε σταθερά τα γεύματά σας. Ξεχάστε ότι αν τρώτε λίγο θα χάσετε περισσότερο βάρος. Αυτό δεν ισχύει. Για να χάσουμε βάρος πρέπει να τρώμε μικρά και συχνά γεύματα που θα κρατούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μας σταθερά και το μεταβολισμό μας συνεχώς ενεργό. Μη πανικοβάλλεστε και μη κρύβεστε πίσω από τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει χρόνος. Ακόμη και 1 ποτήρι γάλα το απόγευμα ή μια μπάρα δημητριακών ή ένα φρουτογευματάκι, ή 1 φυσικό φρούτο, θεωρείται γεύμα.
  • Μην στερείστε τίποτα. Ξεχάστε τις δίαιτες που αποκλείουν συγκεκριμένα τρόφιμα. Κάτι που το στερούμαστε, αργότερα θα το καταναλώσουμε σε μεγαλύτερες ποσότητες. Απολαύστε ακόμη και το αγαπημένο σας γλυκό, αλλά συνειδητά και πάντα με μέτρο.
  • Συνοδεύεστε τα κύρια γεύματά σας πάντα με σαλάτα λαχανικών. Τα λαχανικά προκαλούν αίσθημα κορεσμού και παράλληλα είναι πηγή βιταμινών.
  • Όταν τρώτε εκτός σπιτιού, προτιμήστε άπαχο κρέας, ψάρι και κοτόπουλο. Συνοδεύστε το με λαχανικά και αποφύγετε τις λιπαρές συνταγές.
  • Τρώτε πάντα μέχρι εκεί που ακόμη πεινάτε. Μη φτάσετε ποτέ στο σημείο να πείτε «ουφ έσκασα».
  • Τρώτε αργά όταν ξεκινάτε το γεύμα σας και κάντε 1 μικρό διάλειμμα τα 15 πρώτα λεπτά του φαγητού. Θα δείτε με έκπληξη ότι θα έχετε χορτάσει χωρίς να έχετε φάει πολύ.
  • Υπολογίστε σωστά την ποσότητα που θα μαγειρέψετε. Δε χρειάζεται να φάτε ότι περίσσεψε απλά και μόνο για να μη το πετάξετε. Ουσιαστικά το πετάτε στο στομάχι σας, και αυτό σας κάνει κακό.
  • Ενυδατώστε συνεχώς τον οργανισμό σας για να διατηρείτε ενεργό το μεταβολισμό. Πίνετε τακτικά νερό ακόμη κι αν δε διψάτε. Επίσης οι σούπες, τα γαλακτοκομικά, περιέχουν αρκετή ποσότητα νερού και μπορούν να σας ενυδατώσουν. Προτιμήστε ροφήματα χωρίς πολλές θερμίδες. Το νερό είναι το άριστο ενυδατικό μέσο.
  • Κατά την εγκυμοσύνη, οι ανάγκες του σώματος για ασβέστιο είναι αυξημένες. Τα αποθέματα ασβεστίου λοιπόν τώρα χρειάζονται αναπλήρωση. Καταναλώστε καθημερινά τουλάχιστον 3 μερίδες γαλακτοκομικών, αλλά προτιμήστε χαμηλών λιπαρών για να μη ξεφύγετε σε θερμίδες. Μη ξεχνάτε ότι το ασβέστιο δε βρίσκεται στα λιπαρά, επομένως ένα γάλα χαμηλών λιπαρών έχει την ίδια περιεκτικότητα ασβεστίου με το πλήρες.
  • Αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα δημητριακά με δημητριακά ολικής άλεσης. Για παράδειγμα το μαύρο ψωμί έχει τις ίδιες θερμίδες με το λευκό αλλά πολύ μεγαλύτερη θρεπτική αξία σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Επίσης τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και σας δίνουν ένα αίσθημα κορεσμού για περισσότερη ώρα, αποφεύγοντας έτσι τα τσιμπολογήματα.
  • Βάλτε τη κίνηση και τη φυσική δραστηριότητα στη καθημερινότητά σας. Εκτός από το ότι η άσκηση βοηθά στη καλή υγεία, μας κάνει να καταναλώνουμε ενέργεια και έτσι να διώχνουμε από πάνω μας το περιττό σωματικό λίπος.  Παράλληλα τονώνει τους μυς με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερο μεταβολισμό αλλά και πιο σφιχτό σώμα.
Απολαύστε λοιπόν χωρίς άγχος τη νέα περίοδο στη ζωή σας. Κάντε μικρές αλλαγές στη διατροφή σας, κινηθείτε λίγο περισσότερο και δείτε τα κιλά από το σώμα σας να χάνονται χωρίς να το καταλάβετε.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.