Η σωστή διατροφή δεν είναι απαραίτητα ακριβή

Η σωστή διατροφή δεν είναι απαραίτητα ακριβή

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης MmedSci

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Ξέρετε πώς να κάνετε μια σωστή διατροφή που θα σας κρατά υγιείς και παράλληλα να εξοικονομήσετε χρήματα; Δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές:

Έξυπνες αγορές

  • Προετοιμάστε μια λίστα με ψώνια και ακολουθήστε τη πιστά.
  • Μην αγοράζετε τρόφιμα με άδειο στομάχι. Όταν είστε πεινασμένοι έχετε την τάση να παίρνετε περισσότερα από όσα πραγματικά χρειάζεστε.
  • Κάντε μαζικές αγορές σε μη ευπαθή είδη, όπως το ρύζι και τα ζυμαρικά.
  • Μαγειρέψτε όσο κρέας χρειάζεστε και το υπόλοιπο βάλτε το στη κατάψυξη.
  • Ψάξτε για προσφορές και εκπτώσεις σε προϊόντα με ιδιαίτερη θρεπτική αξία.
  • Επιλέξτε εποχιακά φρούτα και λαχανικά. Συνήθως έχουν καλύτερη ποιότητα και πιο χαμηλές τιμές.
  • Κάντε έρευνα αγοράς. Δεν έχουν όλα τα καταστήματα τις ίδιες τιμές.
  • Κοιτάτε πάντα τις ετικέτες τροφίμων.

Η ανάγνωση του διατροφικού πίνακα μπορεί να σας καθοδηγήσει στην επιλογή τροφίμων που είναι πιο κοντά στις δικές σας θρεπτικές ανάγκες.

Έξυπνα γεύματα

  • Προγραμματίστε τι θα μαγειρέψετε την επόμενη μέρα ή εβδομάδα.
  • Αποφύγετε τις παραγγελίες «απ’εξω». Η ποιότητα είναι αμφιλεγόμενη και οι τιμές σαφώς υψηλότερες σε σχέση με το σπιτικό γεύμα.
  • Χρησιμοποιήστε σύνθετους υδατάνθρακες (μαύρο ψωμί, σκούρα μακαρόνια, αναποφλοίωτο ρύζι, δημητριακά ολικής άλεσης). Αποτελούν μια οικονομική πηγή ενέργειας, σας χορταίνουν πιο εύκολα και με μικρότερη ποσότητα, ενώ παράλληλα έχουν μεγαλύτερη θρεπτική αξία.
  • Χρησιμοποιείστε αρκετά λαχανικά στο γεύμα σας. Τα λαχανικά έχουν χαμηλή τιμή και μεγάλη θρεπτική αξία.
  • Μη διστάζετε να χρησιμοποιείτε κατεψυγμένα λαχανικά. Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα φρέσκα και είναι εξίσου θρεπτικά.

Έξυπνη αποθήκευση

  • Αποθηκεύστε τα φρούτα ξεχωριστά. ‘Ετσι, όταν ένα είδος φρούτου χαλάσει πιο γρήγορα από κάποιο άλλο, εμποδίζεται η καταστροφή των υπολοίπων.
  • Βάλτε τα λαχανικά και τις σαλάτες στο ψυγείο, χωρίς να τα πλένετε. Διατηρούνται έτσι περισσότερο χρόνο. Πλένετέ τα τη στιγμή που θα τα καταναλώσετε.
  • Αποθηκεύστε τα κρεμμύδια, τις πατάτες και σκόρδο σε ένα δροσερό, σκοτεινό, ξηρό και καλά αεριζόμενο μέρος.
  • Αποθηκεύστε το ψωμί στο ψυγείο ή την κατάψυξη για να μη μουχλιάσει.

Μη πετάτε το φαγητό που περίσσεψε.

Βάλτε το στο ψυγείο ή την κατάψυξη και καταναλώστε το κάποια άλλη στιγμή που δεν θα έχετε χρόνο για μαγείρεμα.

Καλό θα ήταν να αναγράψετε πάνω την ημερομηνία κατάψυξης για να θυμάστε πότε το αποθηκεύσατε.

Έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι ισορροπημένη διατροφή σημαίνει τρώμε απ’ όλα αλλά με μέτρο.

Υιοθετώντας τη βασική αυτή αρχή, τότε η διατροφή σας μπορεί πραγματικά να γίνει πολύ οικονομική.

Η υπερφαγία ξέρουμε όλοι ότι κοστίζει ακριβά.

Ακολουθώντας τις παραπάνω απλές συμβουλές, μπορείτε να έχετε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, εξοικονομώντας χρήματα.

Έτσι θα κάνετε καλό στην υγεία αλλά και την τσέπη σας!

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.