Ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού κατά 6,2% – Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις

«Κύμα» ακρίβειας «πνίγει» την αγορά και τα νοικοκυριά

«Εκρηκτικό» κοκτέιλ για τους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά έχει δημιουργήσει ο πληθωρισμός που εκτινάχθηκε στα υψηλότερα επίπεδα από το 1996, τον Ιανουάριο καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2% σε ετήσια βάση από 5,1% τον Δεκέμβριο και μείωση 2% τον Ιανουάριο του 2021.

Επισημαίνεται ότι το ποσοστό είναι το υψηλότερο των τελευταίων 26 ετών μετά το 1996 που είχε διαμορφωθεί στο 7,3%. Οι βασικοί τροφοδότες της έκρηξης είναι οι ραγδαίες ανατιμήσεις στο φυσικό αέριο με 154,5%, το ηλεκτρικό ρεύμα με 56,7%, το πετρέλαιο θέρμανσης με 36% και τα καύσιμα και λιπαντικά με 21,6%.

Ο πληθωρισμός χτυπά τρόφιμα με αυξήσεις στις τιμές σε αρνί και κατσίκι 17,6%, ελαιόλαδο με 15,4%, λαχανικά νωπά με 14,4% και πατάτες με 12,3%

Πρώτα σε ανατιμήσεις στα τρόφιμα αναδεικνύεται το αρνί και το κατσίκι με 17,6%, το ελαιόλαδο με 15,4%, τα νωπά λαχανικά με 14,4%, οι πατάτες με 12,3%, το ψωμί με 5%, τα ζυμαρικά με 7,1% και τα νωπά με 8,4%.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Ιανουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 6,2% έναντι μείωσης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιανουάριο 2022, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2021, παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2021 – Ιανουαρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 1,9% έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2019 – Ιανουαρίου 2020

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 6,2% τον μήνα Ιανουάριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Ειδικότερα από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 5,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά,λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.
  • 7,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 22,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 3,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες,λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 11,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση,λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια,λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Το σχόλιό σας καταχωρήθηκε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί Cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία. Διαβάστε τους όρους εδώ. Δέχεστε τους όρους πατώντας στο κουμπί Αποδοχή.